بهبود کسب و کار

مقایسه بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو در افزایش ترافیک

سئو یا بازاریابی در رسانه های اجتماعی، کدام بهتر است؟

وقتی صحبت از بهبود کسب و کار می شود، از تمام ابزارهای اینترنت کمک بگیرید تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند. تمام صاحبین کسب و کار آنلاین در پی کسب سود بیشتری از این بازار می باشند. اما به راستی سئو و رسانه های اجتماعی در کجای این فرایند، نقش بازی می کنند؟

تقابل و مقایسه سئو در برابر بازاریابی در رسانه های اجتماعی به یکی از موضوعات روز متخصصین تبدیل شده است که روز به روز نیز در حال بیشتر شدن می باشد. شما در این بین برای گرفتن بیشترین ترافیک، کدام را انتخاب می کنید. در ادامه با این مطلب همراه شوید تا اطلاعات مورد نیاز در این تصمیم گیری را کسب کنید و متوجه شوید که هر دو مورد از اهمیت بالایی برخوردارند.

کاربران، موتور جستجوی گوگل را دوست دارند

بدون شک گوگل امروزه معتبرترین و در دسترس ترین منبع کسب هرگونه اطلاعات در بین کاربران می باشد. حیطه جستجوهای ما در گوگل از کلماتی که روزانه با آنها برخورد می کنیم شروع شده و در بعضی مواقع به جملات نیز کشیده می شود. گوگل همواره نقش مهمی در ارتقا کسب و کارها دارد و توجه به این مطلب کلید اصلی این کار است. از گوگل میتوان استفاده کرد تا کسب و کار خود را به سطوح بالاتری رساند و به موفقیت های بیشتری رسید.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که ۶۱% مشتریان از موتورهای جستجو در تصمیم گیری برای خریدهای خود استفاده می کنند. با آگاهی از اینکه تعداد افراد بسیار زیادی از موتورهای جستجو استفاده می کنند، حتما می بایست از کلمات کلیدی پر استفاده در صفحات سایت استفاده کرد تا مشتریان را به سمت سایت خود هدایت کنید.

از ادغام کلمات کلیدی در جهت بهبود سئو سایت استفاده کنید

بهبود کسب و کار

بهبود کسب و کار

گوگل صرفا به عنوان یک موتور جستجو نمی باشد و می توان از ابزار گوگل ادوردز در جهت کمک به بهینه سازی سایت و ارتقا کسب و کار استفاده کرد. این ابزار به شما کمک می کند که دامنه کلمات کلیدی را به مهمترین ها محدود کنید و از این کلمات کلیدی برای ارتقا سئو سایت استفاده کنید. به عنوان مثال اگر متوجه شدید که عبارت “تشک راحت” از رتبه بالاتری نسبت به کلمه “تشک” در سایت شما برخوردار است، می بایست از همین عبارت به عنوان کلمه کلیدی سایت استفاده کنید تا شانس بیشتری در جذب ترافیک داشته باشید.

با استفاده از این ابزار می توانید در زمان خود صرفه جویی کرده و کلمات کلیدی سایت را به سرعت شناسایی کنید. در نتیجه می توانید وقت بیشتری به بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی اختصاص دهید که معمولا نیز سوداورتر است. موفقیت در سئو یک شبه به دست نمی آید و حاصل تلاش زیاد در جوامع آنلاین می باشد.

با استفاده از ابزارهای بازاریابی در رسانه های اجتماعی، در زمان خود صرفه جویی کنید

مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از وظایف روزانه صاحبین وبسایت است و می بایست در انجام آن، اهتمام خاصی بخشند. مطمئنا ارسال منظم روزانه حتی یک پست نیز در شبکه های اجتماعی می توانید امری آزار دهنده باشد. به خاطر داشتن اینکه هر روز می بایست در شبکه های اجتماعی خود مطلبی را پست کنید از هر کسی بر نمی آید و امری دشوار است. به همین دلیل پیشنهاد می گردد که برای انجام این گونه امور، از اپلیکیشن های مدیریت شبکه های اجتماعی مانند Hootsuite استفاده گردد.

شما به عنوان مدیر سایت مطمئنا قصد دارید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید و معمولا گزینه های شما حداقل به موارد زیر محدود می شود:

  • توییتر
  • فیسبوک
  • تامبلر
  • پینترست
  • اینستاگرام
  • ردیت
  • اسنپچت
  • تلگرام
  • لاین

بدون کمک از اپلیکیشن ها مدیریت شبکه های اجتماعی مطمئنا نمی توان از پس مدیریت همه این شبکه ها برامد. هوت سوییت (Hootsuite) به عنوان یکی از نمونه اپلیکیشن های مدیریت شبکه های اجتماعی، می تواند موجب صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه شما شود و این مدیریت نیز به شکل احسن و بدون نقص انجام گردد.

• از طریق این اپلیکشن ها می توانید پست های خود را در زمان مشخص شده و بر اساس برنامه ریزی قبلی، ارسال کنید.
• بهترین مزیت این اپلیکیشن ها این است که در مواقعی که شما متمرکز بر روی سئو سایت و حل دیگر مشکلات سایت هستید، این نرم افزار ها به صورت اتوماتیک مدیریت شبکه های اجتماعی را بر عهده دارند و این مسئله از بار فکری شما می کاهد.

بنابر این دیگر نیازی به کلنجار رفتن با این شبکه ها ندارید و نیازی نیست که چند کار را به صورت همزمان انجام دهید و در نتیجه با فکر بازتری به انجام دیگر امور می پردازید.

تعامل با مشتری

تعامل با مشتری

با مشتریان تعامل داشته باشید

هدف اصلی شبکه های اجتماعی اینست که فردی اجتماعی باشید و با دیگران در تعامل متقابل قرار گیرید.

  • زمانی که بحثی در رابطه با فعالیت تجاری شما در جریان افتاده است، خود را محدود نکنید و مستقیما وارد مباحثه شوید و به سوالات دیگران پاسخ دهید. با این کار مشتریان جدیدی می یابید.
  • زمانی که برای سایت ترافیک ایجاد می کنید، به واسطه تعامل با مشتریان در حین خرید، آنها را از مشتریان یک باره به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
  • تعامل با مشتریان و پاسخ به سوالات آنها موجب می گردد که آنها حس کنند که با آنها با احترام برخورد می شود و تجربه نیز نشان داده که این حس احترام، موجب برگشت آنها به سایت در موارد دیگر می شود.کسب و کار خود را با این کارها جذاب تر کنید تا مشتریان بیشتری به سوی شما بیایند.

به پیشنهادات توجه کنید

آیا تاکنون قبل از خرید یک محصول، نظرات دیگر کاربران را درباره آن محصول خوانده اید؟ بسیاری از شما قبل از خرید هر محصولی این کار را انجام داده اید. اغلب مشتریان قبل از خرید نظرات دیگر کاربران و خریداران را بررسی می کنند.

• کاربران برای اطلاع از بازخورد آن محصول در بین خریداران قبلی، نظرات آنها را مطالعه می کنند.
• با استفاده از خواندن این نظرات و پاسخ به آنها و همینطور تصحیح امور جاری با استفاده از بازخورد خریداران می توانید جایگاه خود را در بین خریداران بالاتر ببرید.

کاربران توجه شما به این بازخورد ها را درک میکنند و بعد از دیدن آنها، نسبت به کسب و کار شما اعتبار و ارزش بیشتری را قائل خواهند شد.

کاربران هدف را درست شناسایی کنید

با استفاده از دانش سئو خود کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کرده و کاربران متناسب با کسب و کار خود را شناسایی و جذب خود کنید. به عنوان مثال اگر شما فروشنده گل هستید و در تهران مشغول به کار می باشید، به جای کلمه کلیدی “گل زمستانی” می توانید از کلمات کلیدی “فروش گل در تهران” استفاده کنید که به مکان شما نیز ارتباط داشته باشد. استفاده کلمات کلیدی متناسب با نوع و مکان کسب و کار، کاربران واقعی خود را شناسایی کرده و به سمت خود جلب می کنید.

تشویق به اشتراک گذاری مطالب بکنید

اسپانسر مسابقاتی شوید که تبلیغ کننده شما و یا حتی به همراه رقیبانتان باشد.

• به همراه سایر رقبا یک مسابقه ترتیب دهید و به یک یا چند نفر از اشتراک گذاران مطالبتان، جایزه خرید رایگان محصولات از سایتتان را بدهید.
• فالو کردن صفحه اینستاگرام خود را جز شرایط شرکت در مسابقه قرار دهید.
• با این کار هم شما و هم رقیبتان، به صورت اشتراکی از فالو کننده های یکدیگر استفاده می کنید.

با کاربرانتان ارتباط برقرار کنید

ارسال پست های مکرر شاید در تمام شبکه های اجتماعی، شاید از نظر شما خیلی منطقی به نظر نیاید، اما ارتباط با حوزه مشتریان یک امر ملزوم است.

• علاقه به ایجاد گفتگو با کاربرانتان و تبدیل آن به یک عادت می توانید یکی از عوامل حفظ مشتریانتان و موفقیت کسب و کارتان باشد.
• وقتی یکی از مشتریان شما، تجربه خوب خرید خود را در شبکه اجتماعی خودش به اشتراک میگذارد، کسب و کار شما برای فالوور های او به نمایش گذاشته می شود و این کار باعث جذب آنها به سمت سایت شما می گردد.

همواره آماده تغییرات باشید

در بازاری که یک شبه ممکن است تغییر کند، همواره منتظر تغییر هر شرایطی باشید و برای مقابله با این تغییرات آمادگی خود را حفظ کنید.

• از کلمات کلیدی که بالاترین رتبه را به شما می دهند آگاهی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید
• از کاهش ترافیک سایت به وسیله ارتباط با کاربرانتان، جلوگیری کنید
• با جدیدترین کلمات کلیدی که جستجوی آنها رو به افزایش است یا به اصطلاح ترند شده اند، همگام باشید
• توجه کنید که چه چیزی شما را از بقیه رقیبانتان مجزا می کند و به جای اینکه همواره سعی کنید در کلمات کلیدی مشابه با رقیبانتان در صدر باشید، به فکر کلمات جدید باشید که رقیبانتان روی آن کار نکرده اند

ترافیک سایت را آنالیز کنید

منبع ورودی ترافیک سایت از کجاست؟ آیا کاربران از صفحه اینستاگرام وارد سایت می شوند یا فیسبوک؟ آیا آنها از طریق کلماتی کلیدی سایت وارد آن شده اند؟ آگاهی از پاسخ این گونه سوال ها موجب می شود که مسئله کاهش ترافیک مواجه نشوید و قبل از ایجاد مشکل، راه حل آن را اعمال کنید.

توجه کردن به این راهکارها میتوانید در حوزه شبکه های اجتماعی قدرتمند ظاهر شوید و مسائلی که در آینده اتفاق میفتند را از قبل پیش بینی کنید. وقتی که صحبت از ترافیک سایت می شود، هم سئو و هم بازاریابی رسانه های اجتماعی یا به اختصار SMM، دو عامل اصلی و تاثیر گذار در این مسئله هستند که رعایت قوانین و اصول مرتبط با آنها، موجب افزایش ترافیک، افزایش درامد، افزایش رضایت مشتریان و ارتقای کارایی سایت می گردد.

 برچسب‌ها