دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به استفاده از تمامی ابزار های موجود ، مانند گوگل ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ  و سایر وب سایت ها برای تماس و جذب مشتری بیان می شود.

واقعیت این است که طبق آمار مردم تقریبا بیش از ۲ برابر زمان مشابه در ۱۰ سال گذشته ، آنلاین هستند.

و در حال حاضر که شما این مقاله را می خوانید باز هم رفتار و طریق خرید مردم تغییر می کند !

نکته این است که بازاریابی آفلاین ( مثله تراکت و … ) دیگر به هیچ عنوان همانند گذشته پاسخ گو نیستند .

حتما شما هم امتحان کرده اید و به نتیجه مطلوب نرسیده اید.

بازاریابی یا مارکتینگ یعنی برقراری ارتباط با مردم در زمان و مکان درست. این یعنی امروزه شما باید به جایی که مردم هستند بروید ; یعنی اینترنت

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معنی است ؟

استفاده از طراحی سایت درست ، ایمیل ها بروشور های آنلاین و تمامی ابزار های اینترنتی

روش ها و استراتژی های بسیاری برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.

بهترین بازاریابان اینترنتی با تعیین هدف و راه های رسیدن به آن بهترین روش و استراتژی بازاریابی دیجیتال را کشف و استفاده می کنند.

منابع بازاریابی دیجیتال :

  • وب سایت شما
  • پست ها یا وبلاگ های شما
  • کتاب های اینترنتی یا دیجیتال یا همان E-Book ها
  • اینفوگرافیک ها
  • شبکه های اجتماعی
  • کسب اعتبار در دنیای مجازی
  • بروشور ها و کاتالو گ های آنلاین
  • ابزار های برندینگ ( مانند لوگو و … )

دیجیتال مارکتینگ

روش ها و استراژی های دیجیتال مارکتینگ

بهینه سازی برای موتور های جست و جو ( سئو ) :

پروسه بالابردن رتبه سایت شما در گوگل  و در نتیجه افزایش ترافیک بازدید کنندگان ارگانیک

بازاریابی با محتوا :

تهیه و ساخت محتوای جدید و جالب و سودمند، این کار باعث افزایش بازدید از سایت شما و اعتبار شما می شود.

 

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی :

بالابردن اعتبار و فالوئر ها و.. در شبکه اجتماعی ، کسب اعتبار برای برند ، کسب اعتماد و حتی جذب ترافیک بازدیدکنندگان

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC :

یکی از راه های جذب ترافیک تبلیغات است.

در این بین تبلیغات به ازای کلیک ( یعنی شما فقط به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما انجام می شود  یا به زبان ساده تر به ازای هر بازدیدکننده پولی پرداخت می کنید ) بسیار به صرفه و محبوب است.

تبلیغات در گوگل به این نحو است.

ایمیل مارکتینگ :

ایمیل های یکی از راه های ارتباط با مشتریان است.

ارسال خبرنامه ها ، تخفیفات ویژه و…

مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

برخلاف آفلاین مارکتینگ ، در بازاریابی دیجیتال شما می توانید نتایج را بررسی کنید.

می توانید رشد مشتری ها ، بازدید کنندگان را با ابزار صحیح ، به درستی اندازه بگیرید.

با بررسی درست ، میتوانید نقاط ضعف و قوت خود را مشخص کرده و از آن ها بهره ببرید.

برای مثال اگر جذب مشتری از شبکه های اجتماعی خوب بود ، بیشتر روی آن قسمت سرمایه گذاری کنید!

چه قدر طول می کشد تا به نتیجه برسیم ؟

همانطور که گفته شد شما میتوانید تمامی کار ها و نتایج را بررسی کنید. ولی این به معنی پیروزی قطعی نیست.

ممکن است دیجیتال مارکتینگ همیشه برای شما نتیجه ندهد. نکته بسیار مهم بررسی پیش از ورود است. باید استراتژی درست را انتخاب کرده باشید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

به طور کلی اگر نیاز های مشتریان را به درستی تجزیه تحلیل کرده باشد و محتوای متناسب با آن نیاز ها تولید کنید. در بازه زمانی حدود ۶ ماه متوجه پیروزی یا شکست خود خواهید شد.

بازاریابی پولی مطمئنا نوعی میانبر محسوب می شود ، استفاده از تبلیغات گوگل می تواند در کمتر از یک هفته شما را به نتیجه برساند ، البته با هزینه هنگفت !

اما اگر قصد دارید ارگانیک و بدون هزینه به نتیجه برسید باید صبر کنید. حداقل ۶ ماه !

من قصد دارم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را شروع کنم ، از کجا شروع کنم ؟

نکته مهم بررسی نیاز های کاربران است.

ابتدا باید هدف گذاری های خود را انجام دهید.

چه نوع مشتری های هدف قرار داده اید ؟ قشر متوسط ، قشر ثروتمند یا…

این مشتریها  بیشتر سراغ چه چیزی می روند ؟

تمامی نکات را سنجیده و سپس اقدام کنید.