بازاریابی اینترنتی

تولید محتوا چگونه می تواند به افزایش فروش شما کمک کند؟

بازاریابی اینترنتی، مهمترین هدف از طراحی استراتژی فروش در شرکت هایی که کسب و کار خود را بر این مبنا بنا کرده اند، رشد تعداد مشتریانی است که از طریق اینترنت جذب کسب و کار آنها می شوند. برای این موضوع هر شرکت با توجه به استراتژی هایی که طراحی کرده است، گام های مهمی در اجرای برنامه های دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا بر می دارد. گام هایی که گاهی با شکست و آزمون و خطا همراه است. در این مطلب قصد داریم تا چند نکته کلیدی را با شما مطرح کنیم که به کمک آنها می توانید فروش خود را از طریق تولید محتوای موثر افزایش دهید.

پیش از آنکه به این موضوع بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنم که محتوای تولیدی می تواند شامل ویدیو، متن و یا حتی جملات کوتاهی باشد که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

۱- فراموش نکنید که در عصر پادشاهی محتوا به سر می بریم

بازاریابی اینترنتی

این یک حقیقت است که امروزه محتوا بخش زیادی از اینترنت را اشغال کرده است. مردم به محتوا بیشتر از بعد ارتباطی اینترنت اهمیت می دهند. نفوذ محتوای اینترنتی به قدری افزایش پیدا کرده است که منجر به حس اعتماد و تبعیت شده و مردم محتوایی را که از طریق اینترنت دریافت می کنند به عنوان یک منبع رسمی قابل استناد باور می کنند. به همین خاطر بهتر است اتکای خود را بر روی تولید محتوای متمرکز قرار دهید. محتوایی که بصورت ویژه بر روی یکی از بخش های کسب و کار شما تمرکز کرده و به آن بخش قدرت می دهد. از همین رو نمی توان اهمیت بلاگ را در کسب و کارهای آنلاین نادیده گرفت. بلاگ از چند جهت می تواند راهگشا باشد. یکی از این موارد تولید محتوایی است که با تمرکز بر روی محصول و یا سرویسی خاص، به آن قدرت می بخشد و باعث ایجاد گفتگو می شود. گفتگویی که پیامد آن افزایش فروش یا رشد سفارش یک خدمت است.

۲- مشتریان ارگانیک از جاده جستجوی ارگانیک عبور می کنند

یکی دیگر از کاربردهای مهم بلاگ در یک کسب و کار اینترنتی، بهبود سئو است. مشخص کردن کلمات کلیدی که با کسب و کار شما مرتبط است به وضعیت حضور شما در صفحه نتایج گوگل کمک می کند. بهتر است برای هریک از خدمات خود تعدادی کلمه کلیدی مشخص کنید و در محتوای تولیدی خود از این کلمات استفاده نمایید. فراموش نکنید که اگرچه امروزه گوگل نمی تواند محتوای گرافیکی شما را بخواند، اما با ارتباط دادن متن هایی که شامل کلمات کلیدی شماست، قادر خواهد بود تا از محتوای تصاویر ثابت و متحرک مطلع شود.

از سوی دیگر بهینه سازی سئو موجب می شود که فروشگاه و یا کسب و کار اینترنتی شما بالاتر از رقبا در صفحه نتایج گوگل به نمایش درآید. هر چقدر که در این صفحه صعود کنید، مشتریان ارگانیک بیشتری به سمت کسب و کار شما خواهند آمد.

البته بهبود سئو تنها مدیون وبلاگ نیست. اگر استراتژی محتوایی خود را بصورت گسترده طرح ریزی کرده باشید، حتما بخشی را به شبکه های اجتماعی اختصاص داده اید. لینک شدن مشتریان از طریق محتوایی که برای شبکه های اجتماعی تولید می کنید نقش بسزایی در بهبود وضعیت شما در صفحه نتایج گوگل دارد. اگرچه گوگل تا امروز زیر بار افشای راز و رمز سئو و نحوه ارتقا در صفحه نتایج نرفته است، اما تجربه مهندسین سئو نشان می دهد که شبکه های اجتماعی تا چه اندازه می تواند در این مسئله سرنوشت ساز باشد.

۳- ایمیل مارکتینگ و بازگرداندن آب رفته به جو

اگر برای مدتی از محتوا نویسی برای بلاگ فاصله بگیریم، به مبحث مهم ایمیل مارکتینگ خواهیم رسید. موضوعی که بهتر از هر بخش دیگری می تواند مشتریان از دست رفته را به سوی وب سایت شما بازگرداند. با قدری ذکاوت می توانید برنامه ای را طراحی کنید که بدون دردسر، ایمیل مخاطبان ورودی سایت خود را دریافت کرده و در آینده از این آدرس ها برای ارسال ایمیل استفاده کنید. شاید طراحی چنین استراتژی در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما با آزمون و خطا می توانید تا۶۰ درصد کاربران را متقاعد کنید تا به شما اعتماد کرده و ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند. این موضوع البته برای کسانی که از طریق شبکه های اجتماعی به سایت شما وارد می شوند کمی دشوار تر است، اما می توان با طراحی آفر، یا وعده اطلاع رسانی بابت تخفیف های طلایی، کاربران را مجاب کرد تا اطلاعات خود را در صفحه فرود وارد نمایند.

موضوع محتوا سازی در این زمینه نیز نقش مهمی ایفا می کند. طبیعتا کاربران تمایلی به کلیک کردن بر روی لینک هایی که در ایمیل آدرس آنها ظاهر می شود ندارند، اما محتوای خوب می تواند آنها را به این کار ترغیب کند.

۴- تلفن هوشمند قوی ترین راه ارتباطی شما با مشتریان است

روند فروش یک محصول از طریق اینترنت بسیار پیچیده و طولانی است. گاهی یک مشتری روند خرید خود را از ماه ها قبل و از طریق یک لپ تاپ آغاز کرده و در انتها با گوشی موبایل خرید خود را نهایی می کند. اپلیکیشن های بهینه سازی شده و نرم افزارهای فروش امکانات گسترده ای در اختیار خریداران قرار می دهند و به آنها اجازه می دهند تا در محیطی کاربرپسند خرید خود را نهایی کنند. اپل پی (که متاسفانه نمونه ایرانی ندارد) و یا درگاه های آسان پرداخت که در ایران رواج زیادی پیدا کرده اند به مشتریان کمک می کنند تا از طریق دستگاه خود یا نهایتا مرورگر گوشی مبالغ خرید را به سادگی پرداخت کنند. برای همین بهتر است که یک اپلیکیشن موبایل برای سیستم فروش خود آماده کنید. این نرم افزارها کار خریداران را ساده تر می کنند، مشخصات آنها را در حافظه نگه می دارند و از تکرار ورود اطلاعات برای هر خرید ممانعت به عمل می آورند.

اگر فعلا برنامه ای برای طراحی یک اپلیکیشن موبایل ندارید، بهتر است که به فکر انجام یک سری بهینه سازی ها بر روی سایت خود باشید. بهینه سازی هایی که به شما کمک می کند تا محیطی مشابه یک برنامه ی موبایل را بر روی سایت خود پیاده کنید.

با در نظر گرفتن این متدها، محتوا به شما کمک می کند تا فروش خود را افزایش داده و علاوه بر آن،‌ سئوی خود را بهبود دهید.