0%

سئو داخلی چیست؟ ۱۰ فاکتور ضروری در سئو


در این مقاله قصد داریم در مورد سئو داخلی و فاکتورهای مهم آن را مورد بررسی قرار دهیم و بیشتر در مورد آن توضیح دهیم. همه ما می دانیم که فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو، فرآیندی زمان بر می باشد و مسلماً نیازمند صبر و حوصله می باشد تا بتوانیم تاثیر آن را مشاهده کنیم.

اگر بخواهیم در جستجوی ارگانیک جایگاه ویژه و بالایی را داشته باشیم و به موفقیت خوبی برسیم، نیازمند بهینه سازی عواملی می باشد موتورهای جستجو آن را مهم می دانند. این عوامل شامل: سئو داخلی (on-page)، سئو خارجی (off-page) و سئو تکنیکال می باشد. در سال های اخیر، خیلی از سئو کارها بیشتر بر روی تکنیک سئو خارجی (off-page) مانند ایجاد بک لینک  و دیگر عوامل تکنیکی تمرکز کردند. اما واقعیت اصلی این است که اگر بخواهید به اصول اساسی سئو داخلی توجه نکنید، سئو خارجی (off-page) عملکرد خوبی نخواهد داشت.

به طور کلی متخصصان سئو می دانند که بهینه سازی سئو داخلی (on-page) باید به طور مرتب و مداوم در اولویت باشد و حتماً انجام شود. با توجه به اینکه چشم اندازی جستجو همیشه در حال پیشرفت و تکامل می باشد، لذا این مسئله خیلی مهم است که اطلاعات و دانش سئو داخلی شما نیز بروز باشد.

حال به بررسی سئو داخلی، دلیل اهمیت آن و ۱۰ مورد از مهمترین ملاحظات سئو داخلی که حتما باید بدانید و آن را در نظر بگیرید، خواهیم پرداخت.

سئو on-page چیست؟

سئو داخلی (on-page شناخته می شود) را می توان، روش بهینه سازی صفحات وب جهت بهبود رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو و همچنین بدست آوردن ترافیک ارگانیک (ترافیک طبیعی) نامید.

در سئو داخلی، علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت، باید از عنوان هایی که بدرستی بهینه سازی شدند و برچسب های HTML (تگ عنوان ، تگ متا و هدر) و تصاویر بهینه سازی شده استفاده کنید. در سئو داخلی بهینه سازی تصاویر خیلی مسئله مهمی می باشد و باید آن را رعایت کنید. انجام تمامی موارد گفته شده به این معنی می باشد که وب سایت شما از تخصص و اعتبار بالایی برخوردار است، که این مسئله بسیار حائز اهمیتی می باشد. جنبه های مختلفی که مطرح شد که اگر با هم ترکیب شوند، نمای وب سایت شما را در نتایج جستجو بهبود می بخشد.

چرا on-page مهم است؟

سئو داخلی مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند وب سایت و محتوای شما را به راحتی درک کنند و مهمتر از همه اینکه موتورهای جستجو می توانند تشخیص دهند که آیا با درخواست کاربران مرتبط است یا خیر.

از آنجایی که موتورهای جستجو روز به روز پیچیده تر و پیشرفته تر می شوند، تمرکز بیشتری بر مرتبط بودن و مفهومی بودن محتوا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) وجود دارد. همچنین گوگل با بسیاری از الگوریتم های پیچیده، در موارد زیر بهتر عمل می کند :

  • درک این که کاربران در هنگام تایپ یک درخواست در واقع دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند.
  • ارائه نتایج جستجو مطابق با درخواست و هدف کاربر

اینکه شما بتوانید با این توسعه و پیشرفت سازگاری داشته باشید بسیار مهم و ضروری می باشد. شما می توانید با اطمینان از اینکه وب سایت و محتوای آن و آن چیزی که در سایت شما برای کاربران قابل مشاهده می باشد (و یا متن، عکس، فیلم یا صدا) و هم مواردی که فقط برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستند، این کارها را انجام دهید. موتورهای جستجو مطابق آخرین و بهترین روش ها بهینه شده اند.

بنابراین هرگز سئو داخلی را نادیده نگیرید و آن را در اولویت قرار بدهید زیرا برای بهینه سازی عناصر موجود در سایت می توانید کنترل بیشتری داشته باشید. در واقع، در مقایسه با سئو خارجی که از سیگنال های خارجی تشکیل شده است (به عنوان مثال بک لینک) می توانید با سئو داخلی بهترین ترفند را جهت افزایش بازدید از سایت خود را داشته باشید. بنابراین بهتر است تلاش خود و همینطور تمرکز خود را بر روی سئو داخلی بگذارید تا افزایش ترافیک و افزایش حضور کاربر در سایت خودتان را مشاهده کنید.

توجه دقیق به این ۱۰ موردی که در زیر به آن می پردازیم، به بهبود محتوا و اقتدار شما کمک می کند و باعث افزایش رتبه بندی، ترافیک، بازدید و تبدیل کابر به مشتری شما می شود.

  1. E-A-T

E-A-T ، مخفف Expertise ،Authentityness and Trustworthiness است، در واقع E-A-T چارچوبی می باشد که گوگل برای ارزیابی محتوا نویسان، صفحات وب و وب سایت ها از آن استفاده می کند.

این را همیشه در نظر داشته باشید که گوگل برای محتوای با کیفیت بالا اهمیت زیادی قائل است. گوگل می خواهد مطمئن شود که سایت هایی که محتوای درجه یک و با کیفیت تولید می کنند دارای رتبه بندی بهتری هستند و سایت هایی که محتوای کم کیفیت ایجاد می کنند در نتایج جستجوی گوگل کمتر دیده می شوند.

با بررسی های انجام شده، می توانیم به رابطه مهم و آشکاری میان آن چیزی که گوگل ان را به عنوان محتوای با کیفیت در نظر می گیرد و آنچه که در نتایج جستجو نشان داده می شود، پی ببریم. حال می توانیم این رابطه را به صورت علت و معلول بنامیم. E-A-T به نوعی در نتایج جستجوی ارگانیک Google نقش دارد. مسلماً به این معنی می باشد که E-A-T باید در استراتژی سئو سایت شما مورد توجه قرار بگیرد.

  1. تگ عنوان

تگ عنوان، درواقع یک تگ HTML  می باشد که در قسمت بالای هر صفحه وب وجود دارد، و به طور کلی این تگ نشانه اولیه رادر مورد موضوع صفحه مربوطه را مشخص می کند. این موضوع به صورت خیلی برجسته ای در صفحات نتایج موتور جستجو و همچنین در پنجره مرورگر برجسته شده و نمایش داده می شود.

تگ عنوان به خودی خود تأثیر کمی روی رتبه بندی طبیعی یا ارگانیک وب سایت دارد، به همین دلیل گاهی آن را نادیده می گیرند. با این حال، بکار نبردن تگ عنوان، تکراری بکار بردن و ضعیف نوشتن آن می تواند بر روی نتایج سئو سایت شما تأثیر منفی بگذارد، بنابراین مطمئن شوید که این عنصر مهم را بهینه سازی می کنید.

  1. توضیحات متا

در شروع سئو وب سایت، توضیحات متا یک نکته مهم در بهینه سازی بوده است. توضیحات متا، همان تگ های متا می باشند که توضیحی را درباره موضوع صفحه مورد نظر ارائه می دهند، اغلب در SERP ها در زیر عنوان صفحه نمایش داده می شوند.

با اینکه که گوگل معتقد است که توضیحات متا به رتبه بندی سایت کمک نمی کند، اما شواهدی وجود دارد که توضیحات متا به طور غیرمستقیم به توصیف بهتر سایت کمک می کند. بکارگیری درست و صحیح بهینه سازی توضیحات متا می تواند کمکی برای بهبود موارد زیر باشد:

  • نرخ کلیک (CTR).
  • درک کیفیت نتیجه.
  • درک آنچه وب سایت شما می تواند تغییر دهد.
  1. تیترها یا Headlines

آیا می خواهید محتوای وب سایت شما در موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته باشد؟ پس باید شروع به نوشتن عناوین یا تیترهای جذاب کنید. شما با ایجاد یک عنوان مناسب و خوب می توانید تاثیر بسیار متفاوتی را بر روی کاربر ایجاد کنید و همین باعث می شود که بر روی عنوان شما کلیک شود. پس به این دلیل، ایجاد تیتر مناسب و جذاب ازنظر استراتژیک بسیار مهم می باشد.

سعی کنید تیتر و عنوانی را بکار ببرید که نظرهای کاربران را به خود جلب کند و همچنین بتوانید در SERP برجسته شوید. با بکارگیری عنوان جذاب می توانید کاربران را ترغیب کنید تا بر روی مطالب شما کلیک کنند و به سایت شما وارد شوند و همچنان بر خواندن محتوای شما ادامه دهند.

  1. تگ های هدر یا Header Tags

تگ های هدر، همان عناصر (H1-H6) HTML هستند که برای شناسایی و تشخیص عنوان ها و زیر عنوان های از دیگر متن ها (مانند متن پاراگراف) در محتوا استفاده می شوند. در گذشته تگ های هدر برای رتبه بندی سایت از اهمیت بالایی برخوردار بودند اما اکنون دیگر آنقدر با اهمیت نمی باشند. اما این تگ ها هنوز هم به عنوان عملکرد مهم برای کاربران و سئو سایت شما به کار می رود.

این تگ ها می توانند به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارند:

  • ساده تر و لذت بخش تر کردن مطالب جهت ترغیب بازدید کنندگان به خواندن.
  • ارائه متن غنی از کلمات کلیدی در مورد محتوای خود برای موتورهای جستجو.
  1. نوشتن سئو

در واقع نوشتن سئو به معنای نوشتن محتوایی که با توجه و تمرکز خیلی بالای موتورهای جستجو و کاربران می باشد. این را بدانید که یک استراتژی در پشت نوشتن محتوای منسجم SEO وجود دارد که این چیزی فراتر از تحقیق در مورد کلمات کلیدی و پر کردن جاهای خالی می باشد.

اینکه شما بخواهید به خاطر سئو و بدست آوردن رتبه تولید محتوا را انجام دهید، مطمئن باشید که نتیجه ای دریافت نخواهید کرد. این را در نظر داشته باشید که شما برای کاربران باید تولید محتوا را انجام دهید. بنابراین محتوای شما باید با کیفیت و مرتبط و مهمتر از همه قابل توجه باشد.

  1. ناکارآمدی کلمه کلیدی

درست یا غلط؟ اگر بخواهید صفحات زیادی را بر روی یک کلمه کلیدی مانور دهید و ان را مورد هدف قرار دهید، لذا رتبه بهتری برای آن کلمه کلیدی به دست می آورید. مسلماً این برداشت شما کاملا اشتباه و غلط می باشد. به کار بردن و هدف قرار دادن یک عبارت خاص در چندین صفحه می تواند باعث “ناکارآمدی کلمات کلیدی” شود و همین موضوع موجب عواقب فاجعه آمیزی برای SEO وب سایت شما می شود.

وقتی بخواهید چندین صفحه را بر روی یک کلمه کلیدی متمرکز شوید و رتبه بندی کنید، در واقع شما با خودتان رقابت می کنید. پس این موضوع را مهم بدانید و سعی بر تشخیص آن در وب سایت خود بکنید و سریع آن را حل کنید.

  1. ارزیابی محتوا

اغلب نویسندگان یا تولیدکنندگان محتوا بر روی ایجاد محتوای جدید متمرکز شده اند و فراموش کرده اند که باید محتواهای فعلی خود را نیز ارزیابی کنند که این موضوع بسیار نادرست می باشد. ارزیابی محتواهای فعلی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و بسیار مهم می باشد چون به شما کمک می کند تا :

  • ارزیابی کنید که آیا محتوای فعلی شما به اهداف خود رسیده است و ROI دارد یا خیر.
  • مشخص کنید که آیا اطلاعات موجود در محتوای شما هنوز دقیق و صحیح هستند یا قدیمی شده اند.
  • مشخص کنید که چه نوع محتواهایی بیشتر برای شما نتیجه می دهند و با آن به هدف خود می رسید.

ارزیابی محتوا می تواند به استراتژی SEO شما بسیار کمک کند و این را در نظر داشته باشید که باید به طور منظم آن را انجام دهید.

  1. بهینه سازی تصویر

اضافه کردن تصاویر به محتوا روش خوبی برای جذابیت بیشتر صفحات وب شما می باشد. اما همه تصاویر یکسان و برابر نیستند، برخی حتی می توانند وب سایت شما را کند کنند. بهینه سازی تصاویر به شما کمک می کند تا از یک دارایی با ارزش SEO استفاده بهینه کنید. بهینه سازی تصاویر مزایای بسیاری دارد، مانند:

  • فرصت های رتبه بندی بیشتر (در بخش جستجوی تصاویر Google نشان داده شود)
  • تجربه کاربری بهتر
  • سریعتر کردن زمان بارگیری صفحات.

بهینه سازی تصاویر را به بعد موکول نکنید. حتماً تصاویری را در وب سایتتان بکار ببرید که از محتوای شما پشتیبانی می کنند و از عناوین توصیفی و متن alt استفاده کنید.

  1. تعامل کاربر

ارتقای عوامل سئو داخلی در وب سایت تنها نیمی از تلاش شما می باشد. نیمه دیگر این است که مطمئن شوید که کاربران گزاف گویی نخواهند کرد و وب سایت شما را رها نمی کنند، اما در عوض، آنها همچنان به مشاهده محتوای شما ادامه می دهند، با آن ارتباط برقرار می کنند و برای اطلاعات بیشتر به کار خود ادامه می دهند.

اینکه بخواهید کاربران را حفظ کنید به خودی خود یک چالش بزرگ می باشد، اما مطمئناً عملی و امکان پذیر است. برای افزایش تعامل کاربر، روی جنبه هایی از جمله سرعت سایت، تجربه کاربر و بهینه سازی محتوا و سایر موارد تمرکز کنید.

نتیجه گیری

در صورتی که بخواهید شانس وب سایت خود را برای نمایش در نتایج جستجو افزایش دهید، سئو داخلی مهم است. بهینه سازی به طور منظم می تواند به بهبود رتبه بندی، بازدید و تبدیل شما کمک کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!