0%

۶ نکته بهینه سازی کلمات کلیدی برای سئو


هر روز که می گذرد، دنیای بهینه سازی کلمات کلیدی و موتور جستجو (SEO) به نظر پیچیده تر می شود. این بدون شک در پاسخ مستقیم به پیچیدگی روز افزون الگوریتم های موتور جستجو است. یکی از عناصر اصلی استراتژی SEO شما برای نشان دادن صفحات وب به عنوان برترین نتایج جستجو، استفاده موثر از کلمات کلیدی در محتوای شما می باشد.

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین جنبه های ایجاد یک استراتژی جامع SEO می باشد. پیدا کردن و جستجوی کلمات کلیدی مناسب و قرار دادن درست و بجای آنها در کل محتوا می تواند در بهبود سئو سایت شما کمک زیادی کند. این مقاله می تواند به عنوان یک راهنمای ساده برای درک بهینه سازی کلمات کلیدی عمل کند.

چرا کلمات کلیدی در سئو سایت مهم هستند؟

وقتی افراد در اینترنت چیزی را جستجو می کنند، کلمات را در نوار جستجوی مرورگر تایپ می کنند و نتایج برتر مرتبط ظاهر می شوند. اینکه موتور جستجو چگونه نتایج را درجه بندی می کند بستگی به همسو بودن کلمات کلیدی در آن مقالات با آنچه کاربر تایپ کرده و مجموعه گسترده ای از عوامل دیگر دارد.

بهینه سازی کلمات کلیدی برای سئو

در واقع، موتورهای جستجو صفحات وب را برای کلمات و عبارات رایج مربوط به جستجوی کاربر جستجو می کنند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود داشته باشید، به احتمال زیاد برای افرادی که به دنبال محتوایی مانند شما هستند، در میان نتایج برتر موتور جستجو ظاهر می شوید. از این رو، استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای سئو حیاتی می باشد.

اگر بخواهید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب  کنید، می توانید مخاطبان خود را بهتر مورد هدف قرار دهید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما افرادی هستند که بهترین کفش های دویدن را برای دویدن در ماراتن جستجو می کنند، کلمه کلیدی “دویدن ماراتن” بهترین انتخاب نخواهد بود زیرا صفحات برتر آن جستجو مربوط به آموزش یک ماراتن است.

این بدان معنی است که وقتی افراد این اصطلاح را جستجو می کنند، بیشتر علاقه مند به آموزش هستند. در عوض، برای رسیدن به مخاطبان خود می توانید از عبارت کلیدی دیگری مانند “کفش های ماراتن” استفاده کنید.

اطمینان از همخوانی کلمات کلیدی شما با محتوای شما و هدف جستجوگر، احتمال ماندن کاربرانی که صفحه شما را در جستجوی ارگانیک پیدا می کنند، بیشتر می شود. این می تواند یک استراتژی بازاریابی محتوای موثرتر را ایجاد کند و تمایل به افزایش نرخ تبدیل و نرخ کلیک (CTR) دارد.

بهینه سازی کلمات کلیدی چیست؟

هدف بهینه سازی کلمات کلیدی چی می تواند باشد؟ هدف بهینه سازی کلمات کلیدی اطمینان از این هستش که کلمات کلیدی انتخاب شده برای هدایت بازدید مناسب به سایت و رتبه بندی سایت شما به اندازه کافی بالا هستند که بازدید مناسب بتواند به راحتی آن را پیدا کند.

کلمات کلیدی باید برای الگوریتم های موتور جستجو توضیح دهند که محتوای شما چیست و کدام یک از سوالات جستجو باید نتیجه اصلی آن باشد.

بهینه سازی کلمات کلیدی همچنین ممکن است روندی مداوم برای برخی از مطالب باشد. همانطور که استفاده از اصطلاحات جستجو تکامل می یابد و سایر مقالات و مطالب در صحنه ظاهر می شوند، ترکیبی از کلمات کلیدی که پیش از این وضعیت جستجوی شما را بهینه می کردند، می توانند به همین ترتیب تغییر کنند. شاید لازم باشد از کلمات کلیدی متفاوتی نسبت به قبل استفاده کنید.

چگونه کلمات کلیدی را برای سئو بهینه می کنید؟

در کل بهینه سازی برای کلمات کلیدی می تواند چالش برانگیز باشد. اگر در جستجو کردن تازه وارد هستید، روند کار ممکن است کمی مبهم باشد. ما آن را به عنوان فرآیند پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب توصیف کرده ایم تا محتوای شما در پاسخ به جستجوهای مناسب کاربر نشان داده شود. اما از کجا می دانید کدام کلمات کلیدی این کار را انجام می دهند؟

نحوه برخورد وبلاگ نویسان و نویسندگان محتوا می تواند متفاوت باشد. برخی ممکن است استفاده از ابزارهای رایگان مانند Google Analytics و Google AdWords را انتخاب کنند.

با این حال، ابزارهای دیگری مانند Semrush’s Keyword Research Toolkit، keyword planner، ahrefs، moz وجود دارد، که هر آنچه برای بهینه سازی برنامه ریزی کلمات کلیدی خود نیاز دارید را فراهم می کند. به طور خاص، کلید واژه اصلی ابزار  Semrush’s یک لیست اصلی بر اساس کلمه کلیدی مورد نیاز شما برای رتبه بندی ایجاد می کند، بنابراین شما تعداد بیشماری از کلمات کلیدی مرتبط را خواهید داشت.

کلمات کلیدی

ابزارهای جستجوگرها می توانند با نشان دادن معیارهای مرتبط با کلمات کلیدی مختلف و کلمات کلیدی مرتبط به شما کمک کنند، تا بتوانید به طور موثر گزینه های خود را محدود کرده و کلمات کلیدی هدف مناسب را برای هر یک از مطالب جدید پیدا کنید.

۶ نکته بهینه سازی کلمات کلیدی

بهینه سازی مناسب کلمات کلیدی می تواند شانس گرفتن محتوای شما در میان نتایج برتر جستجو و در نتیجه کسب درآمد بیشتر، راهنمایی و مشتری را بهبود ببخشد. ما برای کمک به شما در برنامه ریزی کلمات کلیدی خودتان، لیستی از شش نکته بهینه سازی کلمات کلیدی را برای استراتژی محتوای شما ایجاد کرده ایم:

  1. سئوی فعلی صفحه خود را کنترل کنید

ابتدا باید با انجام یک بررسی دقیق از استراتژی فعلی SEO خود، در جایگاه خود قرار بگیرید. موارد زیر مواردی می باشند که باید در این بررسی جستجو کنید:

  • برچسب های عنوان: این برچسب ها به Google می گویند صفحات شما درباره چه چیزی هستند. برای همین مطمئن شوید که عنوان شما منحصر به فرد و دارای طول مناسب می باشند (۵۰ تا ۶۵ کاراکتر).
  • توضیحات متا: این توضیحات، توضیحات کوتاه (۱۰۰ تا ۱۵۵ کاراکتر) هستند که در زیر صفحه وب شما در نتایج جستجو نشان داده می شوند. توضیحات متا باید مختصر باشد و تصویر واضحی از محتوای صفحه شما را تبه نمایش بگذارد.
  • برچسب های سرصفحه: مطمئن شوید که صفحه شما به جای عنوان در متن منظم پررنگ، عنوان و زیرعنوان (H1 ، H2 و غیره) را به صورت صحیح قالب بندی شده در HTML دارد. موتورهای جستجو هنگام تعیین اینکه سایت شما چیست، به کلماتی که در برچسب های سرصفحه نشان داده می شوند اهمیت ویژه ای می دهند.
  • ساختار URL: در حالت ایده آل، URL هر صفحه در سایت شما باید کوتاه و ساده باشد و حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشد (مانند آنهایی که در عنوان محتوا وجود دارد).
  • تصاویر: هر دو نام فایل تصویر و متن alt برای تصویر عواملی هستند که توسط الگوریتم های جستجو هنگام تعیین نحوه رتبه بندی و طبقه بندی محتوای شما در نظر گرفته می شوند. خب این موارد باعث افزایش قابلیت دسترسی به سایت شما می شود. بنابراین مطمئن شوید که نام فایل تصویر و متن alt با مطالب مرتبط بوده و مطابقت دارند.
  • خود محتوا: همیشه در نظر بگیرید که محتوای شما، جذاب و مرتبط است، یا می تواند از برخی از ترکیبات استفاده کند؟ یا آیا حداقل ۳۰۰ کلمه طول دارد؟ محتوای با کیفیت معمولاً از محتوای ضعیفی که کاربر را برای مدت طولانی در صفحه نگه نمی دارد، رتبه بهتری کسب می کند.
  • لینک ها را بررسی کنید: اگر پیوندهایی به مطالب دیگر دارید، مطمئن شوید که آن پیوندها همچنان کار می کنند. به طور کلی بهتر است از پیوند دادن با محتوای رقبا خودداری کنید و اغلب ایده خوبی است که چند پیوند داخلی با کیفیت بالا به متن لنگر مرتبط و توصیفی متصل شود و داشته باشید.
  • شبکه های اجتماعی: اگر بازاریابی قسمت مهمی از وب سایت است، مطمئن شوید که نمایه های شبکه های اجتماعی و دکمه های اشتراک به صفحات شما مرتبط هستند.

پس از اینکه صفحات و استراتژیهای فعلی خود را کنترل و تنظیم کردید، می توانید کلمات کلیدی را به طور خاص به کار ببرید.

  1. کلمات کلیدی را برای سایت خود پیدا کنید

یا با استفاده از عبارات جستجوی مختلف در مرورگرهای مختلف و یا با کمک یک ابزار SEO مانند Keyword Magic Tool، keyword planner، … ، می خواهید در مورد تمام کلمات کلیدی احتمالی که می خواهید برای سایت خود استفاده کنید تحقیق کنید.

همچنین شما می توانید با طوفان فکری، لیستی از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با محتوا و سپس وارد کردن سیستماتیک هر کلمه کلیدی در یک جستجو یا ابزار شروع کنید.

سپس باید تجزیه و تحلیل مربوط به هر کلمه در لیست خود را پیگیری کنید. کدام یک بیشترین جستجو را دارند؟ کدام یک بهترین نرخ تبدیل را دارند؟ ابزارهای جستجوگرها همچنین می توانند به شما کمک کنند کلمات کلیدی مرتبط دیگری پیدا کنید.

  1. کلمات کلیدی خود را ترسیم کنید

نگاشت کلید واژه استراتژی می باشد که در سراسر وب سایت رخ می دهد. هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت را پیدا کردید، می توانید هر کلمه کلیدی را در هر صفحه وب سایت قرار دهید.

ایده پشت ترسیم کلمات کلیدی این است که از بارگذاری کل کلمات کلیدی در صفحه اول یا استفاده از مجموعه های مشابه کلمات کلیدی برای هر صفحه جلوگیری می کند.

بسته به محتوای هر صفحه در سایت، باید تصمیم بگیرید که از هر کلمه کلیدی استفاده کنید. مشخص کنید که چه چیزی هر صفحه را از هر صفحه دیگر متمایز می کند و کلمات کلیدی را برای همسویی با این موضوع مرتب کنید.

مسلما این مورد می تواند به تجزیه و تحلیل اصطلاحات مرتبط برای هر کلمه کلیدی کمک کند یا هر یک را در جستجوی Google وارد کنید تا ببینید چه صفحاتی نشان داده می شوند. برای یک کلمه کلیدی خاص، می خواهید از آن در صفحه ای با محتوای مشابه نتایج برتر جستجو استفاده کنید.

  1. کلمات کلیدی را به سایت خود اضافه کنید

هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید و مشخص کرد که آنها باید در کدام صفحات قرار بگیرند، وقت آن است که آنها را به محتوای موجود اضافه کنید یا محتوای آنها را اصلاح کنید تا شامل آنها شود. برای برخی از کلمات کلیدی، این ساده است.

به عنوان مثال، اگر مقاله ای در مورد کفش های دویدن ماراتن دارید و می خواهید عبارت کلیدی “بهترین کفش های دویدن از راه دور” را در آن بگنجانید، ممکن است به سادگی تغییر زیرنویس H2 از “کدام کفش ها بهترین هستند؟” به “بهترین کفشهای دویدن از راه دور”.

بار دیگر، از جمله یک کلمه کلیدی خاص بدون ایجاد جملات ناجور، تقریباً غیرممکن به نظر می رسد، که ما را به نکته بعدی می رساند.

  1. از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید

پر کردن کلمات کلیدی روشی است برای بارگذاری مقاله با کلمات کلیدی اما با هزینه محتوا. مهم است که از انجام این کار خودداری کنید. اگرچه درست است که کلمات کلیدی بیشتر اغلب منجر به رتبه بندی بالاتر در جستجو می شوند، اما اگر از این کلمات کلیدی بیش از حد استفاده شود و محتوا ضعیف باشد، نتیجه عکس خواهد بود.

Google و سایر موتورهای جستجو آموخته اند که به دنبال پر کردن کلمات کلیدی باشند و صفحات پر شده را به دلیل کمبود محتوای آنها، رتبه بالایی ندارند. الگوریتم های جستجو همیشه در حال پیشرفت هستند تا محتوای مرتبط و ارزشمند را به جستجوگر بازگردانند. به همین ترتیب، کیفیت محتوا همیشه باید کلمات کلیدی را از بین ببرد.

  1. مخاطب هدف خود را فراموش نکنید

همانطور که گفته شد، مخاطبان هدف شما در این فرایند مهم هستند. تصور کنید که تمام تلاش خود را برای بهینه سازی یک صفحه انجام داده اید تا به عنوان یکی از برترین نتایج جستجو نمایش داده شود، فقط کشف کنید افرادی که عبارات موجود در محتوای شما را جستجو می کنند به دنبال چیز دیگری هستند.

اگر مخاطب هدف خود را از دست بدهید، دو اتفاق می افتد:

  • اول، بسیاری از افراد که مخاطب شما نیستند ممکن است به صفحه شما راه پیدا کنند، ببینند که آن چیزی که آنها می خواستند نبوده و سریعاً خارج می شوند، احتمالاً از سایت شما به عنوان منبع در آینده جلوگیری می کنند.
  • دوم، مخاطبان شما ممکن است هرگز سایت شما را در یک نتیجه جستجو مشاهده نکنند.

حذف کلمات کلیدی که مخاطبان اشتباه را به سمت سایت شما سوق داده و حذف اصطلاحات جستجوی مورد نظر مخاطبان شما بسیار مهم است.

اطلاعات بیشتری در مورد SEO خود کسب کنید

مانند هر زمینه تخصصی، جستجوگرها می توانند روی حیله و تزویر باشند، و برای دستیابی به آن مهارت لازم است. همانطور که گفته شد، ابزارهایی وجود دارد که می تواند هر کسی را قادر به حرفه ای شدن در سئو، حتی بدون تخصص کند.

به عنوان مثال، Semrush’s Keyword Magic Tool به شما امکان می دهد یک کلمه کلیدی وارد کنید و لیست کاملی از کلمات کلیدی مرتبط را برای استفاده با معیارهای مرتبط مانند حجم جستجو، روندها، هزینه هر کلیک (CPC) و ویژگی های صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) دریافت کنید.

چگونه کلمات کلیدی را برای سئو می نویسید؟

فرایند اصلی انتخاب کلمات یا عباراتی است که با محتوای شما همسو باشد. از آنجا می توانید با استفاده از موتور جستجو، ابزارهای آنلاین رایگان یا سیستم عامل هایی مانند Semrush، درباره این کلمات و عبارات تحقیق کنید.

ابزارهای جستجوگرها می توانند کلمات کلیدی اضافی و معیارهای مربوط به آنها را در اختیار شما قرار دهند که به شما کمک می کند کلمات کلیدی برای محتوای شما بهترین نتیجه را داشته باشند.

چه زمینه هایی برای استفاده از کلمات کلیدی برای بهینه سازی رتبه بندی صفحات وب وجود دارد؟

گنجاندن کلمات کلیدی در عناوین، عناوین، عنوان های فرعی، برچسب های عنوان، توضیحات متا، برچسب های تصویر و متن alt اغلب موارد خوبی هستند. کلمات کلیدی همچنین باید در کل قسمت مطالب پاشیده شوند، و از جمله کلمات کلیدی اصلی در نزدیکی بالا معمولاً یک صفحه بالاتر است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!