0%

کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟


کلمات کلیدی ارگانیک یکی از ارکان اصلی سئو می باشد. کلمات کلیدی ارگانیک نوعی کلمه کلیدی است که برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک به صورت رایگان استفاده می شود.

اینکه شما یک متخصص بازاریابی دیجیتال باشید و به شرکت های دیگر برای افزایش حضور آنلاین خود کمک کنید و یا اینکه یک مالک وب سایت تجارت الکترونیکی باشید که سعی در رونق بخشیدن به نام تجاری شما را دارد، هیچ اهمیتی در مورد اهمیت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ایجاد نمی کند.

سئو برای افزایش قابلیت مشاهده در اینترنت بسیار مهم می باشد، و این باعث می شود مشتریان بالقوه بتوانند محصولات، خدمات و دانش مورد نیاز خود را به صورت آنلاین پیدا کنند. اگر به درستی بهینه سازی شود، حتی امکان رتبه بندی برای snippets ویژه به وجود می آورد و به شما کمک می کند تا میزان کلیک (CTR) شما بهبود یابد.

کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟

کلمات کلیدی ارگانیک، کلمات کلیدی مورد استفاده در SEO برای جذب ترافیک “رایگان” هستند. برچسب “رایگان” از آنجا که کلمات کلیدی ارگانیک را از کلمات کلیدی پرداختی به ازای هر کلیک (PPC) که برای Google Ads و سیستم عامل های مشابه استفاده می شود جدا می کند، مهم می باشد. این واقعیت که کلمات کلیدی ارگانیک رایگان هستند، آنها را به ابزاری مقرون به صرفه در بازاریابی آنلاین تبدیل می کند که ارزش یادگیری را دارد.

در کنار قیمت مناسب، جستجوی ارگانیک ابزاری بسیار ارزشمند برای بازاریابی است. Google اکنون بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو در روز را پردازش می کند (این به طور متوسط در هر ثانیه حدود ۴۰،۰۰۰ جستجوی کلمه کلیدی است).

اگر بتوانید بخشی از آن بازدیدهای ارگانیک را ثبت کنید، می توانید قابلیت مشاهده سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. اجرای کلمات کلیدی ارگانیک به خوبی تحقیق شده و با دقت انتخاب شده می تواند به شما در دستیابی به این هدف مهم کمک کند.

چگونه آنها را پیدا کنیم؟

چند روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک وجود دارد که احتمالاً به وب سایت شما کمک می کند از صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) Google ، Yahoo Search ، Bing و سایر موتورهای جستجو صعود کند.

بنابراین شما را با چند گزینه برای تحقیق و شناسایی کلمات کلیدی ارگانیک آشنا خواهیم کرد که به شما کمک می کند ترافیک شما را افزایش دهد:

از Google Analytics استفاده کنید

Google Analytics می تواند به شما کمک کند که توسط کدام کلمات کلیدی ارگانیک، بازدیدکننده سایت شما را ترغیب می کنند. سپس می توانید از این کلمات کلیدی بیشتر استفاده کرده و تأثیر آنها را به حداکثر برسانید. گزارش های صفحه فرود یکی از راه های انجام این کار است.

در داشبورد Analytics ، ” Behavior “> ” Site Content “> ” Landing Pages ” را انتخاب کنید.

کلمات کلیدی ارگانیک - گوگل آنالیز

از آنجا می توانید بر روی نشانگر URL کلیک کنید (یا آن را در نوار جستجو وارد کنید). سپس باید به بخش “Secondary Dimension>” Advertising “>” Keyword “بروید. یا اینکه می توانید در مینی نوار جستجو در” Secondary Dimension “جستجو کنید.

کلمات کلیدی ارگانیک - گوگل آنالیتیکس

سپس می توانید ببینید که کدام کلمات کلیدی باعث ترافیک صفحات مقصد شما می شوند.

همچنین احتمالاً تعداد زیادی کلمات کلیدی “ارائه نشده” را مشاهده می کنید. اگر چنین است، نگران نباشید. همینطور شما می توانید حساب Analytics و (Search Console) خود را با Semrush پیوند دهید و نگاهی به Organic Traffic Insights بیندازید. این ابزار به شما امکان می دهد آن دسته از کلمات کلیدی “ارائه نشده” را که باعث ایجاد ترافیک در صفحات شما می شوند، کشف کنید.

از search console Google استفاده کنید

با استفاده از Google Search Console می توانید میانگین رتبه بندی را برای کلمات کلیدی جداگانه ببینید. وارد Google Search Console شوید، ویژگی مناسب را انتخاب کنید و سپس “نتایج جستجو” را انتخاب کنید. ستون “سوالات” را علامت بزنید. اینها کلمات کلیدی هستند که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می کنند.

یک نکته ای که خیلی حائز اهمیت می باشد این است که روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که به میزان جستجوی ماهانه بالایی دست می یابند اما برای سایت شما به رتبه بالای صفحه نمی رسند.

سپس می توانید صفحات ایجاد شده نزدیک به آن کلمات کلیدی را با افزودن متن و تصاویر مربوطه، بهبود بک لینک ها، به روزرسانی توضیحات متا و سایر مراحل جستجو در صفحه SEO برای بهبود رتبه بندی با استفاده از این عبارت جستجوی پر حجم، بهبود دهید.

کلمات کلیدی آلی رقبا را بررسی کنید

کلمات کلیدی ارگانیک رقبای شما اطلاعات بیشتری در مورد مهم بودن محتوا و کلمات کلیدی ارائه می دهند. با بررسی کارهایی که انجام می دهند و عملکرد خوب برای آنها، می توانید آن را در استراتژی SEO خود ادغام کنید و بدرستی آن را بکار ببرید.

شما از طریق گزارشی که مروری بر تحقیقات ارگانیک می باشد، می توانید بینشی را در مورد رقبای اصلی SERP و کلمات کلیدی آنها به دست بیاورید که به سایت آنها مراجعه می کند. همچنین شما می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی رقابتی را جستجو کنید، صفحات فرود را در SERP برای کلمات کلیدی انتخاب شده مشاهده کنید و ببینید که اصطلاحات خاص چه میزان بازدید را برای رقبای شما ایجاد می کند.

کلمات کلیدی ارگانیک رقبا

از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدیkeyword planner،  Semrush’s Keyword Magic Tool و ابزارهای دیگر، شناسایی کلمات کلیدی ارگانیک را برای شما سریعتر و آسان تر می کند. می توانید از چنین ابزارهای SEO برای شناسایی اصطلاحات ارزشمند و پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید (انواع مشابه کلمه کلیدی اصلی که هدف قرار داده اید و همچنین می تواند باعث افزایش رتبه شود).

با توجه به پلتفرمی که می خواهید هدف قرار دهید، می توانید کلمات کلیدی مفید را نیز شناسایی کنید (به عنوان مثال موتورهای جستجو در مقابل رسانه های اجتماعی مانند YouTube.)

مثلا شما می خواهید در مورد “طراحی وب سایت” یا “آموزش سئو” کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. شما می توانید “طراحی وب سایت” را به Keyword Magic Tool خود اضافه کنید و بر روی بخش “مرتبط” کلمات کلیک کنید تا بتوانید تعدادی از کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید که به رتبه بندی سایت شما کمک می کنند.

کلمات کلیدی

با استفاده از نوار کناری در سمت چپ، می توانید این کلمات کلیدی را توسط زیرمجموعه های خاص کاهش دهید. در این حالت، کلمات کلیدی مرتبط زیادی پیشنهاد می شوند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی این است که می تواند به شما در اولویت قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر شما کمک کند.

به عنوان مثال، Semrush معیارهای کمی مانند حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی و ویژگی های SERP را برای کلمات کلیدی خاص در اختیار شما قرار می دهد. این به شما ایده می دهد که افراد هر چند وقت یکبار کلمه کلیدی را جستجو می کنند، دشواری آن و اینکه آیا ویژگی های SERP برای این اصطلاح وجود دارد یا خیر.

چگونه می توانیم رتبه خود را ارتقا دهیم؟

نکات بالا به شما کمک می کند کلمات کلیدی ارگانیک بیشتری را برای افزایش بازدید سایت، وب سایت خود پیدا کنید.

به عنوان مثال، می توانید از ابزارهای کلمات کلیدی Semrush  و keyword planner برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبطی که ممکن است خودتان در مورد آن فکر نکرده باشید استفاده کنید، یا با استفاده از Google Analytics بفهمید که کدام صفحه های اصلی بهترین عملکرد را دارند، بنابراین می توانید مشخص کنید کدام کلمات کلیدی ارزش استفاده بیشتری را دارند.

به این نکته توجه کنید: با اینکه داشتن کلمات کلیدی ارگانیک بیشتری در دستان شما مفید می باشد، اما مراقب پر کردن کلمات کلیدی باشید. الگوریتم های موتور جستجو می توانند محتوایی را که مملو از تعداد زیادی کلمه کلیدی است اما برای جستجو کنندگان مفید نیستند را تشخیص بدهند و آن را برای شما حساب می کنند.

اطلاعات بیشتری در مورد SEO خود کسب کنید

بهینه سازی موتور جستجو ابزاری قدرتمند می باشد و سئو اولیه نیز مهارت ارزشمندی است. همینطور خبر خوب ما به شما این است که برای تسلط بر سئو لازم نیست که حتما تخصص فنی داشته باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!